Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
pallie

Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door pallie »

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er veranderd is in versie 2.0 t.t.v. versie 1.8.

Bij mij zijn er al een aantal mensen geregistreerd en wil dus niet meer teveel knutelen.
Ook heb ik het 1 en ander aangepast qua achtergronden lettertypes en wat text erbij geplaatst....

Is het nodig om te updaten ?
woega

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door woega »

ik sluit me hier bij aan

ik zie wel een update script voor 1.8 naar 2.0, maar welke bestanden zijn er allemaal veranderd?
ik wil niet het risico lopen dat ik zaken kwijt raak of opnieuw moet doen

hoef ik alleen maar het update-script te uploaden en uit te voeren?
monique
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 07:22

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door monique »

Ik sluit me ook hier bij aan

kan iemand me vertellen hoe ik moet updaten blijven de leden dan gewoon bestaan en evt
voorspellingen ook?

bvd :lol:
RuudCurvers

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door RuudCurvers »

Door het toevoegen van voor en achternaam krijg je bij de standenlijst geen namen meer te zien.
Is dit nog te corrigeren?
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1434
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door Jeroen »

Bij versie 2 zijn een aantal velden toegevoegd. In ieder geval zal het update script moeten worden uitgevoerd. Dit script kopieerd ook o.a. de gebruikers naam naar het veld voor en achternaam. Als je niet het update script hebt uitgevoerd, zie je dus geen naam in de standenlijst. Bij 2.0 zijn er extra vragen bijgekomen (kampioen, minuut eerste doelpunt, antal doelpunten en aantaldoelpunten topscorer). Hiermee kan je extra punten krijgen. Het is nu mogelijk om per wedstrijd een voorspelgrens in te vullen (staat standaard op tijd van de wedstrijd). Backup mogelijkheid in admin menu. Er is nu een function.php bestand. Ook zijn diverse foutjes er uitgehaald.

Advies, maak eerst een backup van je database (in beheersmenu). De directory backup moet wel schrijfbaar zijn. Als updaten fout gaat, kun je altijd met phpmyadmin de database terug zetten.
Maak een backup van je config/config.php bestand. Kopieer de nieuwe versie in de juiste server dir en overschrijf de oude bestanden. Neem gegevens van oude config.php bestand over in het nieuwe. Er zijn instellingen bijgekomen voor o.a. extra vragen.

Updaten van versie 1.8 doe je simpel door http://jouwpouleadres/install/udate_v18_to_v20.php in je browser uittevoeren.

Je bent niet verplicht om versie 2.0 te gebruiken. Ik was er al bang voor dat er mensen zijn die al behoorlijk wat wijzigingen in het script hebben gemaakt om de boel te personaliseren. Probeer de nieuwe versie eerst uit op een lokale pc met xamp of iets dergelijks. Kopieer de online database naar een lokale versie en probeer te updaten. Als alles goed werkt, kun je dezelfde handelingen ook voor je online poule uitvoeren!

Jeroen
arnout

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door arnout »

Hoi Jeroen,

Allereerst mijn complimenten voor dit script. Ik ben het ook van plan te gebruiken.

Het probleem echter met updates in jouw Voetbal Pool ligt hem in het feit dat je frames gebruikt en niet voor alle opmaak een stylesheet gebruikt. Met als gevolg dat iedereen gaat wijzigen in de pagina's en vervolgens huiverig zijn om te updaten.

Het mooiste zou zijn als je het script "lostrekt" van de opmaak. Dus als het ware een soort template maakt.

groet,
Arnout
banshee

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door banshee »

Volgens mij heb je er wel verstand van en mischien is het mogelijk dit in samen werking met Jeroen voor elkaar te krijgen
arnout schreef:Hoi Jeroen,

Allereerst mijn complimenten voor dit script. Ik ben het ook van plan te gebruiken.

Het probleem echter met updates in jouw Voetbal Pool ligt hem in het feit dat je frames gebruikt en niet voor alle opmaak een stylesheet gebruikt. Met als gevolg dat iedereen gaat wijzigen in de pagina's en vervolgens huiverig zijn om te updaten.

Het mooiste zou zijn als je het script "lostrekt" van de opmaak. Dus als het ware een soort template maakt.

groet,
Arnout
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1434
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door Jeroen »

Waarschijnlijk is het update script al een keer goed uitgevoerd omdat het nieuwe veld "dag_grens"al bestaat. Als je met de nieuwe versie geen foutmeldingen krijgt, dat is het volgens mij OK.

Jeroen
pie schreef:Ik krijg deze melding,

Duplicate column name 'dag_grens' is dit ok ?

ik zie daarna geen veranderingen
woega

Re: Wat is er veranderd in versie 2.0 t.o.v. 1.8 ?

Bericht door woega »

even voor mijn begrip,

als ik wil updaten van 1.8 naar 2.0 hoef ik dan ALLEEN maar het updatescript naar de installdir te uploaden en dan uitvoeren?

En kan het geen kwaad voor mijn huidige deelnemers die al voorspellingen hebben ingevuld?

groetjes,
Dave
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”