Ervaringen

Na afloop van het tournooi kun je hier je persoonlijke ervaringen en die van je deelnemers plaatsen. Aan de hand van deze ervaringen zal ik bij een volgende versie (EK / WK ....) proberen zoveel mogelijk mee tenemen. De bedoeling blijft dat het een overzichtelijke poel blijft zonder al te veel poespas en makkelijk te beheren. Graag dus feedback over het gebruik van de poel (geen bug meldingen en zo).

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
Keanu

Ervaringen

Bericht door Keanu »

Hoi Jeroen,

Allereerst top bedankt voor deze pool. Ik hoop dat we over twee jaar weer langs mogen komen. Een kleine bijdrage zou je best mogen vragen vind ik. Hier wat punten.

- Overall werkt ie perfect, je moet het even door hebben.
- Verder zou ik Bedrijfsnaam en nog een paar van die velden als optioneel laten zijn, ik hou hem prive en heb het veld hidden gemaakt en al ingevuld met een dummytekst als workaround.
- Als je op voorspellingen bij een gebruiker klikt zie je bovenaan zijn echte naam ipv zijn nickname. Ik zou consequent de nickname gebruiken als je een user aanduidt.
- Mensen kunnen hun nickname later aanpassen. Als je er een paar grapjassen bij hebt zitten die dat ontdekken, kan het vervelend worden. Ik zou dus niet de optie geven om je nickname aan te passen.
- Mensen kunnen zich nog registreren na start van het tournooi. Lijkt me ongewenst, mede vanwege het voorgaande bericht. Die personen kunnen dan bijv. wel de message box gebruiken wat weer vreemd kan zijn. Workaround is natuurlijk de registratiepagina verwijderen en de link ernaar toe.
- Ik heb zelf een spelregel toegevoegd welke standen worden ingevoerd in geval van penalties. Wellicht kun je een standaardregel toevoegen.

Tot zover, ik meld me weer als nog toevoegingen heb.

Succes en nogmaals bedankt!
Schop
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:38
Locatie: Hudson, OH
Contacteer:

Re: Ervaringen

Bericht door Schop »

Jeroen, bedankt voor al het werk. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk veel plezier in heb gehad.

Suggestie: Hoewel het script prima werkt, zijn er nogal wat slordigheden in de css en HTML spulletjes, en de standaard lay-out verdient nog wel wat aandacht denk ik. Ik wil overigens best een beetje helpen als dat nodig is (voor de WK versie bijvoorbeeld)
rjongen
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 21:53

Re: Ervaringen

Bericht door rjongen »

Jeroen,

Heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van een goed werkende pool!!!!

Ik heb alleen 1 ding wat volgens mij niet goed gaat. Ik zie in de finale wedstrijden even de volgende voorbeelden uit mijn voorspelling:

Portugal (Portugal) Duitsland (Kroatie) 2 - 3 (1 - 0) 5 - 0 (3 - 0) 3
Kroatie (Duitsland) Turkije (Tsjechie) 1 - 1 (2 - 1) 4 - 0 (5 - 1) 1
Nederland (Frankrijk) Rusland (Rusland) 1 - 3 (2 - 0) 6 - 0 (4 - 0) 3
Spanje (Spanje) Italie (Nederland) 0 - 0 (1 - 2) 4 - 0 (2 - 0) 3

laatste kolom zijn de score punten

volgens mij rekent hij geen punten voor een goed voorspelde finalist???? Ik werk versie kan dit kloppen of komen die punten later???

Graag snel een reactie voordat de finale gespeeld is ;-)

Bedankt alvast
Ramon
Keanu

Re: Ervaringen

Bericht door Keanu »

Je moet zelf de juiste landen invullen bij Wedstrijd Beheer en dan op bereken punten klikken. Et voila! :)
Keanu

Re: Ervaringen

Bericht door Keanu »

@ Jeroen,

Nog een aanvulling. Er waren een aantal deelnemers die niet wisten dat ze extra vragen moesten invullen omdat die mogelijkheid er niet is als je je wedstrijdvoorspellingen invoert. Je moet dan eerst de voorspellingen voor de wedstrijden opslaan en dan terug gaan naar voorspellen. Dit zou ook duidelijker kunnen.

Grt
K
rjongen
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 21:53

Re: Ervaringen

Bericht door rjongen »

Natuurlijk had ik de landen ingevoerd in het beheer gedeelte anders had ik de uitslagen ook niet voor de finale wedstrijden zichtbaar gehad in het getoonde overzicht in mijn vorige bericht.
Zoals je kunt zien heb ik 3 punten gekregen voor de KF wedstrijd Portugal - Duitsland (Ik had voorspeld Portugal - Kroatie, maar Duitsland wel als andere kwartfinalist). Volgens de spelregels 2 punten per goede kwartfinalist. Ik heb voorspeld dat het 2 - 1 zou worden en het is 3 - 2 geworden dus ook een goede winnaar = 2 punten, voorspelling geel/rood 3-0 werd 5-0 dus de rode kaarten ook goed = 5 punten in de finale wedstrijden!

Volgens bovenstaande zou ik 2x2=4 punten voor goede kwartfinalisten, 2 punten goede winnaar, 5 punten voor goede rode kaarten dat maakt totaal 11 punten!!! Ik kreeg er maar 3.....

Hoe kan dit?????????? Heeft niemand dit meegemaakt in versie 2???????????????

Graag reactie hierop.

Alvast bedankt
Groeten
Ramon
marcellll
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 08:52

Re: Ervaringen

Bericht door marcellll »

Dag Jeroen,

bedankt voor de poule, ik heb er veel plezier aan beleefd (en anderen met mij).

enkele ervaringen tijdens het toernooi;
- vraagstelling was niet altijd duidelijk. bv 1ste doelpunt in hoeveelste minuut. De meeste voorspellen in de hoeveelste minuut het eerste doelpunt valt, anderen voorspellen wat de vroegst gescoorde doelpunt wordt in de wedstrijden. Dit is op zich ook zelf aan te passen.

- Het zou handig zijn wanneer alle vragen op hetzelfde blad kunnen worden ingevuld. Nu zijn er ondanks vele waarschuwingen toch een aantal die niet alles hebben ingevuld.

- Gele en rode kaarten voorspellen. Dit is een leuke optie, echter ik kreeg er weinig mensen warm voor. Het zou mooi zijn wanneer deze optie uit te schakelen is.

- Is het mogelijk dat de admin zelf via een menu de punten toekenning kan aanpassen? Ik bedoel hier dus eigenlijk de punten bij het juist voorspellen, de toto, ed. Ik heb de gele en rode kaarten bv niet mee laten doen, dit had echter als gevolg dat er nog maar erg weinig punten te halen waren wanneer je bv. een uitslag exact goed had.

Groeten en hopelijk tot over een kleine 2 jaar.

Marcel
Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen van de voetbal poule”