Pol Tabel prefix nieuwe versie

Nieuws omtrent de ontwikkelingen van de EK 2012 voetbalpool

Moderator: Jeroen

Plaats reactie

Voor mij geld dat genoemde in het bericht:

Niet uitmaakt want ik heb voldoende database mogelijkheden
9
53%
Niet uitmaakt want in gebruik maar een tabel en deze is voor de pool
3
18%
Wel uitmaakt, want nu kan ik de pool zonder problemen installeren
0
Geen stemmen
Wel uitmaakt want ik wil met meerdere pooltjes maar een database gebruiken
3
18%
Geen mening, ik snap niet wat genoemde in het bericht betekend
2
12%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Pol Tabel prefix nieuwe versie

Bericht door Jeroen »

Beste leden,

Op dit moment ben ik nog bezig met het toevoegen van een "tabel prefix" mogelijkheid. Ook het installatie script wordt veranderd zodat het mogelijk is de pool in een bestaande database te installeren met andere tabellen.
Deze andere tabellen kunnen van b.v. een forum of CSM site zijn, maar ook van een tweede pool welke op de zelfde webserver is geïnstalleerd. Dit laatste is mogelijk vanwege de nieuwe tabel prefix mogelijkheid. Ook zorgt het er voor dat de tabelnamen uniek gemaakt kunnen worden zodat niet het gevaar bestaat dat bestaande tabellen worden overschreven...

Ik weet dat bij met name de goedkopere of gratis hosting pakketten er vaak maar 1 MySQL database beschikbaar is en dat bovenstaande handig kan zijn.

Om een beeld te krijgen van bovenstaande zou het leuk zijn dat le aan bovenstaande staande "pol" deelneemt!

Jeroen
LightSeven
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 12:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Pol Tabel prefix nieuwe versie

Bericht door LightSeven »

Ik heb gereageerd,

Ik zit bij one.com en heb daar helaas maar één database. Ik ben dus niet een van de gelukkige die meerdere databases kan aanmaken.

Als jullie tips hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :)
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Pol Tabel prefix nieuwe versie

Bericht door Jeroen »

LightSeven schreef:Ik heb gereageerd,

Ik zit bij one.com en heb daar helaas maar één database. Ik ben dus niet een van de gelukkige die meerdere databases kan aanmaken.

Als jullie tips hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :)
Het installatie script van versie 6.2. staat toe dat de pool wordt geinstalleerd in een database met bestaande tabelen.

Installatie criteria:

Er wordt van een 9 tal tabellen benodigd voor de pool gekeken of deze in de bestaande database voorkomen.
Indien 0, direct verder met installatie. Indien alle 9, er wordt gevraagd om een bestaand pool account om oude pool tabellen te overschrijven (er wordt aangenomen dat de pool al is geinstalleerd).
Als er tussen de 0 en 9 tabbellen matchen dan wordt geadviseerd een andere tabel prefix te gebruiken.

Jeroen
LightSeven
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 12:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Pol Tabel prefix nieuwe versie

Bericht door LightSeven »

Jeroen schreef:
LightSeven schreef:Ik heb gereageerd,

Ik zit bij one.com en heb daar helaas maar één database. Ik ben dus niet een van de gelukkige die meerdere databases kan aanmaken.

Als jullie tips hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :)
Het installatie script van versie 6.2. staat toe dat de pool wordt geinstalleerd in een database met bestaande tabelen.

Installatie criteria:

Er wordt van een 9 tal tabellen benodigd voor de pool gekeken of deze in de bestaande database voorkomen.
Indien 0, direct verder met installatie. Indien alle 9, er wordt gevraagd om een bestaand pool account om oude pool tabellen te overschrijven (er wordt aangenomen dat de pool al is geinstalleerd).
Als er tussen de 0 en 9 tabbellen matchen dan wordt geadviseerd een andere tabel prefix te gebruiken.

Jeroen
Jeroen.. Je bent goed bezig :)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”