punten telling

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

punten telling

Bericht door paheve »

hola mensen,

in v2.0 van de pool zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd qua puntentelling.
Ze staan in de config.php alsvolgd:

$punten_array['score_ploeg'] = 1; // Punten voor voorspelling juiste score thuis en of uit ploeg (max. 2 punten per voorspelling)
$punten_array['bonus_voorronden'] = 2; // Punten voor voorspelling juiste uitslag inclusief rode en gele kaarten (bonus)
$punten_array['bonus_na_voorronden'] = 5; // Punten voor voorspelling juiste uitslag inclusief rode en gele kaarten (bonus)
$punten_array['wvg'] = 1; // Punten voor voorspelling juiste toto
$punten_array['rg'] = 3; // Punten voor voorspelling juist aantal rode en gele kaarten
$punten_array['r'] = 1; // Punten voor voorspelling juist aantal rode kaarten
$punten_array['g'] = 1; // Punten voor voorspelling juist gele kaarten

Nu vind ik persoonlijk deze opties allemaal een beetje "overdone". Waarom meer punten (5) na de voorronde als ik de uitslag en aantal kaarten goed heb???? waarom 1 optie voor de doelpunten? Ik vind als er is ingevuld als stand 2-1 en de kaarten zijn 2-2 dat wanneer de wedstrijd eindigd in 2-1 iemand best 3 punten mag hebben en niet 2 (!!!) zoals het nu alleen maar kan.... Waarom is dit wel geregeld voor de gele en rode kaarten maar niet voor de doelpunten....
Dus jeroen, zou je dit weer in een update kunnen zetten? Dan zouden er zeer veel mensen weer erg happy zijn.

Gr,

Paheve
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1434
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: punten telling

Bericht door Jeroen »

Paheve,

Het is lastig om de puntentelling voor iedereen naar tevredenheid te maken. Als je een beetje handig bent, kun je zelf de berekening van de puntentelling aanpassen in function.php.

Vanaf regel 239 kun je de code aanpassen.
Je zal dan wel de uitleg.php moeten aanpassen.

Jeroen
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

Re: punten telling

Bericht door paheve »

Hola mensen,

ik heb de puntentelling aangepast zodat je nu drie punten krijgt bij een JUISTE uitslag van de score.
Dus waar in versie 2.o van de pool een wedstrijd eindigt in 1-1 en de gebruiker heeft ook 1-1 gezegt krijgt deze nietTWEE punten die in versie 2.0 uitgedeeld zouden worden maar DRIE (3) punten. Zelf vind ik de bonus punten die je krijgt als je alles helemaal goed hebt ingevult (de uitslag en de kaarten) een beetje "overdone". Deze heb ik dus uitgezet (op nul) omdat anders de mensen te veel en snel uit gaan lopen (ze krijgen al een extra punt doordat de uitslag nu ook bekeken wordt) en de poel wel spannend moet blijven. Je kan ook meer dan DRIE (3) punten geven door in de config.php de waarde aan te passen.

Wat moet je doen:
aanpassen van de config.php en aanpassen van de function.php.
Hieronder de code voor de mensen die intresse hebben.

Config.php aanpassing:

--------knip--------
$punten_array['score_ploeg'] = 1; // Punten voor voorspelling juiste score thuis en of uit ploeg (max. 2 punten per voorspelling)
$punten_array['score_goed'] = 3; // Punten als de score van uit en thuis helemaal goed zijn.
$punten_array['bonus_voorronden'] = 0; // Punten voor voorspelling juiste uitslag inclusief rode en gele kaarten (bonus)
$punten_array['bonus_na_voorronden'] = 0; // Punten voor voorspelling juiste uitslag inclusief rode en gele kaarten (bonus)
--------knip---------

function.php aanpassing (vanaf regel 238):

------knip---------
// Punten voor score goed uit / thuisploeg
If ($thuis_db == $thuis_wed and $uit_db == $uit_wed) {
$aantalpunten = $aantalpunten + $punten_array['score_goed'];
} elseif ($thuis_db == $thuis_wed) {
$aantalpunten = $aantalpunten + $punten_array['score_ploeg'];
} elseif ($uit_db == $uit_wed) {
$aantalpunten = $aantalpunten + $punten_array['score_ploeg'];
}
------knip-------

Voor de mensen die dit willen gebruiken.... veel plezier ermee.

Gr,

Paheve
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”