pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door paheve »

Hola mensen,

Als je de pool "dicht" wilt zetten na 17:00 uur op 7 juni 2008 dan moet je onderstaande tijdcode ingeven in de config.php.
$voorspeluren_voor_aanvang = 532;

Zelf vind ik het prettiger dat iedereen voor de start van het EK alles heeft ingevult zodat er nooit enige discussie kan zijn over de uitslag die is uigevult. Ik zie de mensen al komen met de mededeling "ja maar ik had de stand twee uur voor de wedsrtijd omgezet naar ...."

O, ja, deze aanpassing moet dus wel HANDMATIG op 7 juni 2008 om 17:00 uur worden doorgevoert dan alleen is invullen niet meer mogelijk.

Dit ter info.

Gr,

Paheve
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1429
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door Jeroen »

Bij versie 2.0 kun je ook alle voorspelgrensen per wedstrijd aanpassen op 7 juni. Dan hoef je voor de rest niets meer te doen..
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door paheve »

Kan dat ook in een keer?
Dus niet dat alle wedstrijden appart bewerkt moeten worden?

Gr,

Paheve
itsme
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 18 apr 2008, 09:52

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door itsme »

Heren, begrijp ik dat er handmatig morgen iets dichtgezet moet worden?
rvboogienights
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 20:02

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door rvboogienights »

Dus stel de voorspelgrens heb ik op morgen 07-06-2008 om 17:00 gezet dan kunnen zich geen nieuwe deelnemers zich aanmelden? Ik snap dat de huidige gebruikers hun pool dan niet meer kunnen wijzigen maar worden nieuwe deelnemers dan geblokkeerd of niet? En zo nee hoe doe ik dit dan wel?
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1429
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door Jeroen »

Het dichtzetten van de poel is een persoonlijke keuze. Ik vond het leuk als men tijdens het tournooi men nog steeds de niet gespeelde wedstijden kon bijstellen. Op die manier blijft men actief betrokken bij de poel. Ook bied deze online poel met database deze mogelijkheid zonder dat de beheerder er extra werk aan heeft. Later heb ik per wedstrijd een instelbare voorspelgrens (va. V2) toegevoegd zodat men per wedstrijd kan instellen waneer er nog gewijzigd kan worden. Van deze voorspel grens per wedstrijd wordt nog het aantal voorspeluren voor aanvang afgetrokken (positief in config.php).

Als je wilt dat na morgen 18.00 uur alle wedstrijden niet meer gewijzigd kunnen worden, dan zul je van alle wedstrijden de voorspelgrens (in wedstrijd beheer) 2008-06-07 - 18:00:00 moeten zetten. Op die manier kan men ook in het voorspellen zien waar men aan toe is. Je kunt naar mijn menin niet in een keer het aantal voorspel uren voor aanvang wijzigen. Dan snapt men er niets meer van.

Bij een volgende versie zal ik eens nadenken over hoe het een en ander wat handiger en duidelijker kan.

Jeroen
rvboogienights
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 20:02

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door rvboogienights »

Oké dat snap ik. Maar kun je er ook voor zorgen dat als het toernooi begonnen is er zich geen deelnemers meer aan kunnen melden?
marcellll
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 08:52

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door marcellll »

rvboogienights schreef:Oké dat snap ik. Maar kun je er ook voor zorgen dat als het toernooi begonnen is er zich geen deelnemers meer aan kunnen melden?
Dit is toch nergens voor nodig?

Iemand meld zich aan, maar kan niets meer invullen én jij vink bij die persoon niet aan dat hij betaald heeft, waardoor hij ook niet zichtbaar wordt.

Mocht iemand toch nog in de deelnemers lijst staan die geprobeerd heeft om mee te doen, gooi je hem er gewoon een keertje uit.
sjaak

Re: pool "dicht zetten" na 17:00 uur 7 juni

Bericht door sjaak »

rvboogienights schreef:Oké dat snap ik. Maar kun je er ook voor zorgen dat als het toernooi begonnen is er zich geen deelnemers meer aan kunnen melden?
Ik heb het volgende gedaan in V3(maar nog niet zo goed getest, dus pas op!!!):

in add_user.php, op regel 17 staat:

Code: Selecteer alles

if ($registration) {
vervang dit door:

Code: Selecteer alles

// Bepaal datum eerste wedstijd
$sql_details = mysql_query("SELECT * FROM tbl_wedstrijd WHERE `wedstrijd_id`='1'");
while ($row_detail = mysql_fetch_array($sql_details)) {
    $dag_lim = $row_detail['dag'];
    $tijd_lim = $row_detail['tijd'];
}
if (vergelijk_datum($tijd_lim, $dag_lim, $voorspelgrens_correctie) == "eerder") {
?>
  <p> <font size="2" face="Arial">
    <br><br>Het EK 2008 is begonnen, je kunt niet meer aanmelden<br><br><br><br><br>
  </font></p>
<?php
} else {
if ($registration) {
En dan helemaal onderaan de file moet je voor de ?> nog een regel met een } toevoegen:

Code: Selecteer alles

} 
?>
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”