vlag

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

vlag

Bericht door paheve »

Hola mensen,

is er iemand die dit probleem ook heeft?
Ik heb namelijk de vlag van Portugal staan bij Tsjechie.
Maar dan alleen in het overzicht van "voorspellen" en "wedstrijd overzicht" in de poolstand staat wel de juiste vlag....????
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gr,

Pahave
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: vlag

Bericht door Jeroen »

Misschien de database opnieuw installeren???
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

Re: vlag

Bericht door paheve »

De database opnieuw installeren????
Kan dit komen door de update of kan het zijn dat er iets anders mis is/was?
Ik had ineens helemaal geen toegang meer tot de database, wanneer ik via mysqladmin ging kijken in de database waren alle gebruikers verdwenen (op 2 na) en dus ook alle uitslagen enzo. nu vraag ik me dus af of de database al "creapy" was (aangezien ik het "vlag probleem" al langer had) of is er met de update iets niet helemaal goed gegaan.

We konden ook niet meer inloggen met de bekende username en wachtwoord van de users die nog wel aanwezig waren.
Oplossing was een nieuw account maken, via mysql de rechten zetten voor "poolbeheerder" en zo de bestaande users eerst het wachtwoord wijzigen en of de accounts verwijderen.

Maar goed ik zou eigenlijk graag willen weten of dat dit een bug was in de update of dat er met de database iets niet goed zat of (en dat zou minder zijn...) zijn we gehacked en kan er zo iemand van buitenaf de pool omzeep helpen?

Een zeer leerzaam opmerking mijnerzijds is dan ook wel..... ZORG VOOR EENBACKUP VAN DE DATABASE mogelijk is deze pagina een handig tip!!!!
http://www.dwalker.co.uk/phpmysqlautobackup/

Gr,

Paheve
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: vlag

Bericht door Jeroen »

Als je de database opnieuw hebt geinstalleerd met de zelfde naam en het install script, ben je inderdaad alles kwijt. Dit kan alleen maar als je in config.php $createdb op false hebt staan anders krijg je een foutmelding dat de database al bestaat. Als $createdb op false staat en $createtables op true, dan worden eerst alle tabellen verwijderd en dan opnieuw aangemaakt en gevult met default waarden. Het is waar dat iemand anders, die toevallig weet waar het install script staat je database kan "resetten". Verwijder dan ook na installatie de install directory.

Jeroen
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

Re: vlag

Bericht door paheve »

kijk, dat kan de heleboel verklaren....
Thanx again
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”