Aantal vragen

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
smika
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 01:10

Aantal vragen

Bericht door smika »

Allereerst is dit echt een mooi stuk software. Het werkt snel en is makkelijk te installeren, mijn complimenten. Nu er even mee gespeeld te hebben heb ik ook een aantal vragen:

Is het mogelijk om de voorspellingen van rode en gele kaarten te annuleren?

Er wordt ook een berekening gemaakt voor de toto. Dit hoeft dus niet aangevinkt te worden door de mensen die hun voorspellingen maken, maar wordt dus automatisch door de software geconstateerd en berekend?

Als mijn voorspelling 3-2 is en het wordt 4-2, dan krijg ik punten vanwege de toto. Maar is er een optie (of komt deze nog) zodat ik ook punten krijg om de 2 van de uitploeg goed heb?

Is het ook mogelijk om de sluitingsdatum voor alle voorspellingen voor alle wedstrijden een dag voordat het EK begint in te stellen?

Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn. Ik hoop dat deze software alleen maar beter wordt.

Alvast bedankt,

Smika
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Aantal vragen

Bericht door Jeroen »

Beste Smika,

Ben blij te horen dat je de poel makkelijk aan de praat kreeg.
De voorspelling van het aantal rode en gele kaarten kan er op dit moment niet uit. Misschien als ik veel zin heb maak ik een swich in het config bestand. Je kan natuurlijk wel de puntentelling voor het aantal kaarten in het punten_array uitschakelen. In de uitleg van de poel komt dan automatisch te staan dat je er geen punten voor krijgt..

//////////////////////////////////////////////////////////////
// Punten telling
//
//////////////////////////////////////////////////////////////
$punten_array = array();
$punten_array['exacte_uitslag'] = 3; // Punten voor voorspelling juiste uitslag
$punten_array['wvg'] = 2; // Punten voor voorspelling juiste toto
$punten_array['rg'] = 2; // Punten voor voorspelling juist aantal rode en gele kaarten
$punten_array['r'] = 1; // Punten voor voorspelling juist aantal rode kaarten
$punten_array['g'] = 1; // Punten voor voorspelling juist gele kaarten
$punten_array['finalist'] = 1; // Punten voor voorspelling juiste finalisten
$punten_array['inleg'] = 10; // Inleg per deelnemer
$punten_array['eerste'] = 60; // Percentage van inleg voor eerste plaats
$punten_array['tweede'] = 20; // Percentage van inleg voor tweede plaats
$punten_array['derde'] = 10; // Percentage van inleg voor derde plaats
$punten_array['vierde'] = 7; // Percentage van inleg voor vierde plaats
$punten_array['vijfde'] = 3; // Percentage van inleg voor vijfde plaats

Ik zal de mogelijkheid er in maken zodat de deelnemers van elkaar de voorspellingen kunnen zien. Dit is overigens om voorspel taktische redenen niet altijd wenselijk. Vooral op het eind als de punten van de deelnemers dicht bij elkaar liggen kan het handig zijn als je de voorspelling van een ander weet. B.V. als je een puntje voor ligt, hoef je alleen nog maar het zelfde te voorspellen als die ander en je blijft een puntje voor...

De sluitings datum van de voorspellingen is gekoppeld aan de speeldatum en tijd van de wedstrijd. Deelnemers blijven actief meedoen tot de laatste wedstrijd omdat ze hun voorspellingen nog steeds kunnen wijzigen. Dit wil ik zo houden. Als je wilt dat op een bepaald tijdstip de voorspellingen worden "gesloten", dan zul je de op dat moment variable $voorspeluren_voor_aanvang op een grote waarde moeten zetten.

Jeroen
smika
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 01:10

Re: Aantal vragen

Bericht door smika »

Bedankt voor uw snelle reactie. het is mij allemaal wel redelijk duidelijk nu en ga er vanavond zeker weer mee aan de slag. Toch blijft er nog 1 vraag onbeantwoord en heb ik ook nog een andere vraag:

Als mijn voorspelling 3-2 is en het wordt 4-2, dan krijg ik punten vanwege de toto. Maar komt er een optie zodat ik ook punten krijg om de 2 van de uitploeg goed heb?

Als ik nu de 1.6 versie gebruik en mensen vullen aankomend weekend al hun voorspellingen in, is het dan altijd mogelijk om te updaten, of kan ik beter wachten op een latere versie voordat mensen hun voorspellingen invulllen?

Alvast bedankt,

Smika
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”