Info

In dit topic kun je berichtjes plaatsen omtrend de Pool Wiki: http://voetbalpoeltje.nl/wiki

Moderators: Jeroen, Jaantje

Plaats reactie
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Info

Bericht door Jeroen »

Plaats hier eventuele opmerkingen / verbeteringen voor de online pool handleiding. De Wiki is net online en er wordt momenteel aan gewerkt...

Indien je eventueel een bijdrage wilt leveren aan de Wiki dan kun je dit misschien het beste met "Jaantje" afstemmen d.m.v. een persoonlijk berichtje.

wiki

Groetjes,

Jeroen
LightSeven
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 12:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Info

Bericht door LightSeven »

Pagina "Welkom"

Je kunt b.v.tot vlak voor het begin de uitslagen van de wedstrijden voorspellen en of veranderen.
Je kunt bijv. tot vlak voor het begin de uitslagen van de wedstrijden voorspellen en of veranderen.

Je bent nu ingelogd en kunt je voorspellingen maken en of wijzigen.
Je bent nu ingelogd en kun je je voorspellingen maken en/of wijzigen.

Waarschuwing! "Wedstrijduitslagen" Je moet (kan) nog van 51 wedstrijden de uitslag invullen! Deze kun je nog tot aanvang van de betreffende wedstrijden invullen! Selecteer kruisje voor: "Voorspellingen toevoegen"
Waarschuwing! "Wedstrijduitslagen" Er zijn nog 51 wedstrijden waarvan de uitslag nog ingevuld dient te worden! Deze kun je nog tot aanvang van de betreffende wedstrijden invullen! Selecteer kruisje voor: "Voorspellingen toevoegen" (wat wordt hier mee bedoeld?) - Aaah! Het kruisje is me duidelijk! Maar wat een apart iets.. X (staat voor sluiten), maar dit is een ga naar actie knop)
LightSeven
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 12:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Info

Bericht door LightSeven »

Pagina "Deelnemersstand"

Deelnemer stand en/of Deelnemers stand (maar niet aan elkaar)

Pagina "Spelregels" (beter: Puntentelling?)

Bij goed voorspellen winst/gelijk/verlies (toto) krijg je 2 punten (b.v. voorspelling 2-0 en uitslag 1-0).
Bij goed voorspellen winst/gelijk/verlies (toto) krijg je 2 punten (bijv. voorspelling 2-0 en uitslag 1-0).

Ik ga me nog eens verdiepen in een gemakkelijke tabel waarin je de punten makkelijk kunt zien wanneer je dus een goede voorspelling hebt gedaan! :D
LightSeven
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 12:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Info

Bericht door LightSeven »

Pagina "Berichten"

Stylesheet voor de berichten wordt niet goed overgenomen?

De linkjes (voeg een bericht toe & ververs) zou ik persoonlijk nette buttons van maken.

Pagina "Pool Info"

De beheerder van de poel hoeft slecht uitslagen in te vullen.
De beheerder van de pool hoeft slecht uitslagen in te vullen.

Kan deze pagina aan en uitgevinkt worden. Ik begrijp volledig dat deze voor Jeroen nut heeft omdat er donatie gedeelte op staat. Maar voor diegene die de website hebben opgezet, lijkt het me geen relevantie te hebben.

Pagina "Diverse -> De Wedstrijden"

Afbeeldingen vlaggen zou ik meer richting 25px bij 25px doen ipv 18px bij 25px.

Pagina "Diverse -> Grafiek top 10"

Score verloop eerste 10
Score verloop Top10 spelers

(Klik op de legenda van deelnemer om zijn grafiek te zien)
(Klik in de legenda op een deelnemer om zijn grafiek te zien)

Pagina "Diverse -> Statistieken"

De rest
Overige

Wie wordt er volgens de deelnemers kampioen:
(Het voorlopige aantal deelnemers is: 3)
Wie wint er volgens de deelnemers het "europees/wereld" kampioenschap van <Jaartal>
(gebaseerd op <aantal> deelnemer(s))

Pagina "Diverse -> Glazen Bol"

geen opmerkingen

Pagina "Diverse -> Poulestanden"

Eerste land (regel) heeft een andere opmaak dan de andere regels (waarschijnlijk iets met TR en TD in het tabelletje)

Pagina "Diverse -> EK2016 Info"

geen opmerkingen

Pagina "Diverse -> Stadions"

Dit is een uitbreiding met 8 landen
Dit is een uitbreiding van 8 landen

Pagina "Deelnemer -> de Prijzen"

Plaats 1: € 5,00 (50%)
Plaats 2: € 3,00 (30%)
Plaats 3: € 2,00 (20%)

(leuk om zoiets te doen?
https://pixabay.com/p-1060918/?no_redirect)

Wie de betreffende prijs winnaars zijn kun je zien bij de deelnemersstand!
Wie de betreffende prijswinnaars zijn kun je zien bij de deelnemers stand!

Pagina "Deelnemer -> Profiel Bewerken"

id Login naam Voor en Achternaam Betaald Wachtwoord E-mail adres
id gebruikersnaam Voor- en Achternaam Betaald Wachtwoord Email-adres
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Info

Bericht door Jeroen »

LightSeven,

Bedankt voor je opmerkingen betreffende de online pool. Zal zaken meenemen.

De bedoeling van het "Wiki opmerkingen forum" (dit forum) is dat opmerkingen over de wiki in dit forum geplaatst worden als nieuw onderwerp en niet als reactie op.

Jeroen
remoldkrol
Berichten: 25
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 14:35

Re: Info

Bericht door remoldkrol »

Misschien handig om bij wiki/doku.php?id=uitleg_11 toe te voegen, wlke data van football-data opgehaald wordt.

En dan voor mij specifiek: welke uitslag wordt gebruikt, die van de standaard 90 minuten (incl blessure tijd) of de uitslag na verlenging? ;)
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Info

Bericht door Jeroen »

remoldkrol schreef: vr 21 mei 2021, 12:56 Misschien handig om bij wiki/doku.php?id=uitleg_11 toe te voegen, wlke data van football-data opgehaald wordt.

En dan voor mij specifiek: welke uitslag wordt gebruikt, die van de standaard 90 minuten (incl blessure tijd) of de uitslag na verlenging? ;)
De uitslag wordt opgehaald volgens punt 2 van de spelregels:

2 Punten thuis / uit zijn de verwachte doelpunten die het thuis / uitspelende land maakt (na 90 minuten of eventuele verlenging).



Bij het ophalen wordt indien er extra tijd is, deze uitslag gebruikt (extraTime) anders de uitslag na reguliere tijd (fullTime):

Code: Selecteer alles

                if (!isset($wedstrijd['score']['extraTime']['homeTeam'])) {
                    $uitslag_thuis = $wedstrijd['score']['fullTime']['homeTeam'];
                    $uitslag_uit = $wedstrijd['score']['fullTime']['awayTeam'];
                } else {
                    $uitslag_thuis = $wedstrijd["score"]['extraTime']['homeTeam'];
                    $uitslag_uit = $wedstrijd["score"]['extraTime']['awayTeam'];
                }
               
Als jij een andere uitslag wilt gebruiken dan kun je dat eventueel in admin_update_functions.php aanpassen. Ik zou alleen niet weten waarom....


Jeroen
remoldkrol
Berichten: 25
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 14:35

Re: Info

Bericht door remoldkrol »

Dank je wel Jeroen !!

Ik had dit ondertussen zelf ook gevonden. Tijdens voorgaande pools kreeg ik steeds de vraag welke uitslag gebruikt werd en toen voerde ik zelf altijd de fullTime (zonder extraTime) in. Nu heb ik het automatisch ingesteld (mooie vooruitgang) :)
Plaats reactie

Terug naar “Wiki opmerkingen”