Voorbereidingen WK2014 pool

Nieuws omtrent de WK 2014 Voetbalpoel

Moderator: Jeroen

Joran
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 14:50

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door Joran »

Inmiddels bekend wanneer de download beschikbaar zal zijn?
Maurice
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 22:32

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door Maurice »

Jeroen schreef:
bert schreef:Jeroen, hopelijk kun je het e.e.a verwerken uit de eerdere topics van 2012, bv. het automatisch vullen van de finale landen. Handmatig corrigeren ontkom je niet aan, als er meerdere landen gelijk eindigen met punten en doelsaldo.
Bert.
Zal er naar kijken. N.B. Nu noem je volgens mij net iets waar ik het de vorige keer het niet mee eens was. Automatisch is goed, maar dan moet het wel "waterdicht" zijn..

Iets van een extra mailing met deelnemer stand lijkt me wel iets.

Eerst maar eens focussen op het wedstrijdschema. Als het goed is heb ik tot en met de 8e finale gereed.. Zie http://voetbalpoeltje.nl.

Al vast veel voor pret.

Groetjes,

Jeroen
Hallo Jeroen,

Omdat ik een deel van jouw script heb gebruikt en natuurlijk mijn eigen inbreng wil ik je voorstellen om iets toe te voegen aan jouw script.

Het volgende:

Ik heb voor het automatische vullen van de finale wedstrijden al iets liggen wat ik al in mijn poule heb verwerkt.
Het is een stuk java script die tijdens het invullen van de poule wedstrijden automatische de nr 1 en 2 berekend volgens de regels van de fifa:

* Belangrijksheidsfactor, 3 punten is veel meer waard dan 3 wedstrijden gespeeld, dus 3 punten hebben een hogere waarde dan 3 wedstrijden
* UEFA WK 2014 REGELEMENT
* a) higher number of points obtained in the matches among the teams in question;
* b) superior goal difference in the matches among the teams in question (if more than two teams finish equal on points);
* c) higher number of goals scored in the matches among the teams in question (if more than two teams finish equal on points);
* d) superior goal difference in all the group matches;
* e) higher number of goals scored in all the group matches;
* f) position in the UEFA national team coefficient ranking system;
* g) fair play conduct of the teams (final tournament);
* h) drawing of lots.

Het is gebaseerd op jouw table structuur, alleen de voorspel pagina is compleet anders, ik zou graag de poule willen hebben zodat ik de voorspel pagina kan aanpassen en testen zodat jij en de anderen de boel ook kunnen testen of het dus daadwerkelijk waterdicht is.

Het voorspellen wordt wel na de start van de eerste wedstrijd gesloten, wil nog wel even kijken of ik de doorlopende voorspelling ook kan inbouwen zodat iedereen actief mee kan blijven doen, alleen moet ik even kijken of ik hier ook nog tijd voor heb.

Ik heb op mijn poule even een account aangemaakt voor jouw (Jeroen), ik zal de inlog gegevens even aan jouw in een PM mailen, dan kun je het voorspellen een keer uitproberen op http://www.********************.nl

Ik hoor het wel.

Groet Maurice.
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door Jeroen »

Beste Maurice,

Ik heb zojuist ingelogd op je website om jouw java voorspel functie uit te proberen. Ik moet zeggen dat een en ander knap is geprogrammeerd.

Over de toegevoegde functionaliteit ben ik persoonlijk echter niet zo gecharmeerd.

Een aantal opmerkingen (persoonlijk):

- Moet erg wennen aan de drukke opmaak.
- Je wordt door het script geforceerd alle voorspellingen in een "ruk" te maken terwijl het mij beter lijkt om de voorspellingen gedeeltelijk te kunnen maken. Kan de deelnemer zijn voorspellingen op zijn gemak afmaken als het hem uitkomt.
- Het groeperen van wedstrijden per poel lijkt overzichtelijk maar persoonlijk vind ik op volgorde van speel data handiger. De deelnemer hoeft zich tijdens het bijstellen van zijn voorspellingen tijdens het toernooi alleen op de bovenste wedstrijden te focussen (wat beneden staat komt later wel).
- Het vorige punt geld natuurlijk niet als je de weergave van voorspellen na start van het toernooi wijzigt. Neem aan dat het script wordt gedeactiveerd als het toernooi is begonnen???
- Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen al gemaakte en nieuwe voorspellingen. Bij jou maakt het natuurlijk niet uit omdat alles in een keer moet worden ingevuld.
- Indien je naderhand een voorspelling in b.v. de voorronde bijstelt kan het zijn dan het script ongemerkt ook even je landen voorspellingen aanpast.
- Indien je ongeacht de ingevulde uitslagen in de voorronden een voorkeur voor een bepaald land in de finale wedstrijden hebt, kan dit steeds door het script worden aangepast terwijl de deelnemer het niet wil.
- Je kunt uit tactische overwegingen ook niet twee keer een zelfde land in de finale wedstrijden kiezen.... Het script geeft dan een waarschuwing en je kunt niet opslaan.
- Hoe bepaald het script wie tegen wie e.d. speelt...? Neem aan de verschillende tabel cellen een id koppelt (wedstrijd ID) en dat je in je script ook iets van een wedstrijd schema hebt staan om te bepalen wie tegen wie moet.. Zoals gezegd, knap gemaakt.

Het liefst maak ik bij de deelnemer functionaliteit geen gebruik van client site programming (java). In dit geval is het natuurlijk alleen een invulhulp voor de deelnemer en dus qua veiligheid niet een probleem. Tis alleen wel jammer als een deelnemer allerlei fouten krijgt indien niet de laatste java versie is geïnstalleerd.

Al met al wel knap, maar ik denk niet dat ik het er zelf in zou maken. Ben overigens wel geïnteresseerd hoe jij een en ander in java hebt geprogrammeerd..

Overigens, hoe gaat het met de verkoop van jouw poel...? Als ik €50,- voor iedere download zou krijgen dan levert dat wel een leuk zakcentje op...

N.B. Liever geen links meer naar jouw pool / website ivm met het commerciële caracter.

Jeroen
Maurice
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 22:32

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door Maurice »

Hallo Jeroen,

Bedankt voor jouw mening en bedankt voor het compliment van het script.

- Hoe bepaald het script wie tegen wie e.d. speelt...? Neem aan de verschillende tabel cellen een id koppelt (wedstrijd ID) en dat je in je script ook iets van een wedstrijd schema hebt staan om te bepalen wie tegen wie moet.. Zoals gezegd, knap gemaakt.

8- Ja klopt op wedstrijd id, het staat vast dat in alle wedstrijden bekend is wie er spelen uit welke poule dus in poule A speelt team 1, 2, 3, 4 en poule B 5, 6, 7, 8 enz..

Dus in de groepsfase voeg ik bij elke invoer veld de variabele $thePouleID toe als het om een van de wedstrijden gaat

Code: Selecteer alles

if ($wedstrijd_id == 1 || $wedstrijd_id == 2 || $wedstrijd_id == 17 || $wedstrijd_id == 18 || $wedstrijd_id == 33 || $wedstrijd_id == 34) $thePouleID = "onkeyup=\"determineQuarterFinalist('A',1,2,3,4)\"";
En dan in java alles gaan vergelijken op volgorde, het kan dus ook voorkomen dat het script geen landen invoert, dat betekend dat er geloot moet worden wie er door gaat.

En bij de finale rondes werk ik met het id van het veld om te kijken wie er wint bij gelijk moet de deelnemer zelf kiezen.

En over de link mijn fout niet bij stil gestaan sorry.

Groet Maurice
bert
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 25 dec 2011, 10:11

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door bert »

Jeroen,

Kunnen wij gaan testen in de vakantie?, ben zeer benieuwd naar de eerste versie 9.0. ;)

ps. Als er iemand leuke afbeeldingen over het wk weet te vinden, ik hou me eigen daarvoor aanbevolen.
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door Jeroen »

Bert,

Zal van het weekend de eerste versie plaatsen.

Jeroen
hhhh
Berichten: 3
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 11:53

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door hhhh »

jeroen

Leuk dat er een wk 2014 voetbalpool komt. ;)
Veel plezier gehad met ek 2012.
gaan deze zeker weer testen als versie beschikbaar is.
alvast bedankt.

Hans
bert
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 25 dec 2011, 10:11

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door bert »

Jeroen schreef:Bert,

Zal van het weekend de eerste versie plaatsen.

Jeroen
Jeroen dat is fijn om te horen.

Wensen; is het mogelijk, eerder de punten toe te kennen van het juist voorspelde eerst gescoorde doelpunt, punt 16. Ik kreeg in 2012 daar nog al wat vragen over. De overige extra bonus vragen daar kun je nog van zeggen, kan pas na de laatste wedstrijd. Ook bv de keuze om de lokale tijd van Brazilië onder de lokale tijd van Nederland te zetten.
MvHooijdonk
Berichten: 6
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 15:56

Re: Voorbereidingen WK2014 pool

Bericht door MvHooijdonk »

Hoi Jeroen,

De familie begon al te informeren of er weer een pool kwam :)
Ik kijk al uit naar je versie voor 2014 !

Maurice
Gesloten

Terug naar “Nieuws”