datum/tijd

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
monique
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 07:22

datum/tijd

Bericht door monique »

Nadat ik de nieuwe versie erop heb gezet klopt de datum en tijd niet meer.
Datum / Tijd: 2009-02-27 0:33

Het kan niet aan de server tijd liggen want die is hetzelfde daar is niks aan veranderd.

ben niet thuis in het hele php gebeuren dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan moet passen.

bvd Monique
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: datum/tijd

Bericht door Jeroen »

Voor het testen zet ik de volgende variabelen uit config.php op -8000:
// Corrigeer de tijd van je server (kan in een ander tijdzone staan, check de tijd boven in het menu
// Deze tijd correctie kun je ook gebruiken om de poel te testen. (zet eens op -8000 en je kunt uitslagen invoeren e.d.
$TijdCorrectie = -8000.0;
// Aantal uren dat de wedstrijd nog voorspeld kan worden voor de wedstrijd (positief!)
// Als je $TijdCorrectie op bv op -8000 hebt staan, zet deze dan ook op -8000 voor testen!
$voorspeluren_voor_aanvang = -8000;

Op die manier kun je voorspellingen opgeven en tevens uitslagen invoeren. Voor moormaal gebruik dienen $TijdCorrectie en $voorspeluren_voor_aanvang op 0 resp. 1 (mag ook nul zijn) te staan.

De variabele $TijdCorrectie is bedoeld om als je server in een andere tijdzone staat, je de tijd aan nederlandse tijd kan aanpassen.

Jeroen
monique
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 07:22

Re: datum/tijd

Bericht door monique »

Bedankt voor je reactie maar ik heb echt geen kaas gegeten van dat php

het rare is links boven staat
Datum / Tijd: 2009-02-28 4:29

en bij voorspellen staat het wel goed
De wedstrijden beginnend na 2008-03-31 21:29, kunnen nog voorspeld of gewijzigd worden!

lol niet helemaal goed staat nog op wintertijd zie ik net.

Server staat in NL want de tijden op mijn website enzo kloppen wel.

als ik het aantal uren vanaf 2009 terug moet zetten is dat wel heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel

het kan zijn dat ik het gewoon niet snap hoor, vind het toch maar knap dat je met zoveel abracababra regeletjes een poule opzet :lol:
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

Re: datum/tijd

Bericht door paheve »

Hoi monique,

Wat hier boven bedoeld wordt is dat je in een "test" fase zit te werken. Zo kan je dus de wedstrijden nog invullen en hoef je niet te wachten totdat de dag en tijd begonnen is dat de wedstrijd echt gespeeld zou zijn. met de aanpassing zoals hierboven (dat -8000 verhaal in het bestand config.php) Als je namelijk bestand terugzet zoals het zou meten zijn:
$TijdCorrectie = -0.0;
$voorspeluren_voor_aanvang = 1;
Dan staat de tijd boven aan het scherm zoals de tijd en dag nu is..... maar je moet het wel zelf even aanpassen.

Succes.
monique
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 07:22

Re: datum/tijd

Bericht door monique »

:D Nou snap ik het en nu werkt het.

Beetje traag van begrip maar met jullie hulp kom ik er ;)

ik het het nu op
$TijdCorrectie = -1.0;
$voorspeluren_voor_aanvang = 1;

nu staat de zomertijd dus ingesteld :lol:


thanks voor jullie hulp
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”