deelnemers op gelijke plaats

Meld hier eventuele wensen voor een nieuwe versie... Zal kijken of ik er wat mee kan doen..

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
sjaak

deelnemers op gelijke plaats

Bericht door sjaak »

Bij mijn poel is na afloop wat diskussie ontstaan over de regel:
"Indien er meerdere deelnemers op gelijke plaats eindigen dan wordt de prijs voor die plaats verdeeld."

Wij hebben 3 man op de 4e plaats, en 1 op de 5e.
Volgens deze regel zouden de mensen op de 4e plaats dus 7% / 3 = 2 1/3% krijgen, en de vijfde plaats dus meer, namelijk 3%...

Ik zou het logischer vinden om te stellen dat de 4e plaats gedeeld is door 3 man, en de volgende dus 7e is geworden. En dan de 4e en 5e prijs verdelen over die drie 4e plaatsen.
Ik zou dit ook graag in de ranglijsten zo terug willen zien (dus 3 vierde plaatsen, en vervolgens de 7e plaats)
gertjant
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 13:36

Re: deelnemers op gelijke plaats

Bericht door gertjant »

Ik ben het hier mee eens, ik had drie man op de tweede plaats, deze kreeg dus daardoor minder prijzen geld dan de nummer drie die alleen was. Deze had beter nummer 5 moeten wezen, en het prijzengeld overhevelen naar de gedeelde plaats.
Maar voorde rest niets op aan te merken.
FullForceXL
Berichten: 113
Lid geworden op: za 24 mei 2008, 23:53
Locatie: Berlicum
Contacteer:

Re: deelnemers op gelijke plaats

Bericht door FullForceXL »

Prima suggestie lijkt mij ook!
Who the fuck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?
paheve
Berichten: 108
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 21:14

Re: deelnemers op gelijke plaats

Bericht door paheve »

Ook bij mij is deze discussie opgang gekomen.
Ik ben van mening dat het gewoon "pech" is voor de mensen die vierde zijn geworden.
Zelf zit ik dan meer te denken aan meer "open vragen" zodat er minder mensen met gelijke punten eindigen plus het rode en gelekaarten systeem een beetje uitdunnen. De kaarten druken namelijk een zware stempel op de puntentelling.

Hoe hadden jullie namelijk het volgende bedacht:

Dit is de einduitslag:
2 pers 1 plek (55% van de pot).
1 persoon 2de (25% van de pot)
4 personen 3de plek (9% van de pot)
4de plaats (5%)
5de plaats (1%)
(Kosten 5%)

De verdeling zou dan zijn:
1ste en 2de = 80%/2 (55%+25%)
3de plaats = 9% (ipv de 25%???)
4de plaats 6%/4 = (5%+1%)

Persoonlijk denk ik dat je nooit iedereen tevreden kan houden, een feit is dat je het gemeld heb in de "uitleg" en dat er dan achteraf geen discussie meer kan bestaan.

Gr,

Paheve
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: deelnemers op gelijke plaats

Bericht door Jeroen »

Helemaal mee eens. Als de top 10 toch dicht bij elkaar zit is het juist wel leuk. Ik had dan ook van te voren die regel opgesteld. Bij mij waren er 2 op de derde plaats. Degene op de vierde plaats had meer gewonnen.
Plaats reactie

Terug naar “Ideeënbus”