Versie 6.3 in aantocht

Nieuws omtrent de ontwikkelingen van de EK 2012 voetbalpool

Moderator: Jeroen

Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Versie 6.3 in aantocht

Bericht door Jeroen »

Misschien was ik een beetje voorbarig bij versie 6.2 dat er niet echt veel meer zou gaan veranderen in de volgende versie en dat wijzigingen nauwkeurig zouden worden bijgehouden.

Positief is dat ik tot nu toe nog niet echt fouten heb verbeterd. Voor diegene die zelf in de layout en code aan het werken zijn zal het niet perse noodzakelijk om te upgraden. Voor leden die de originele versie gebruiken is upgraden geen probleem lijkt mij.

Mede dankzij een aantal kritische leden heb ik een redelijk aantal html tag- en spelling foutjes verbeterd. Ook qua CSS opmaak zijn er wat foutjes uitgehaald. Veelal worden deze foutjes door de browser automatisch gecorrigeerd. Ook zijn een aantal "deprecated" PHP functies vervangen.

Verder nog een paar nieuwe dingetjes..

Jeroen
bert
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 25 dec 2011, 10:11

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door bert »

Jeroen, ben op het ogenblik aan het testen met een aantal spelers en met de servertijd op datum en tijd van het toernooi. Het gaat vooralsnog fantastisch en ziet er geweldig uit, mijn complimenten. Tevens wil ik iedereen bedanken die verbeteringen aangeven zoals lightseven. Wil nu gaan testen of de update gaat lukken naar versie 6.3 terwijl het toernooi bezig is. Gaat dit lukken?
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door Jeroen »

6.3 komt binnenkort dus je hebt nog ruim de tijd om te testen voordat het toernooi begint.

Jeroen
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Versie 6.3 in aantocht

Bericht door Jeroen »

Voorlopige change log:

Versie 6.3
- Registratiemail d.m.v. ingebouwde HTML editor te wijzigen. Handig om e.a. wat te verpersoonlijken of om wat extra info te geven hoe te betalen e.d.
- Admin teksten pagina toegevoegd om mailing, registratiemail, extra welkomst tekst enz. aan te kunnen passen.
- Aantal spellingfouten gecorrigeerd
- Aantal html tags verbeterd
- Aantal PHP 5.3.0 "deprecated" functies vervangen
- Wijzigingsformulier profiel aangepast
- Wijzigingsformulier deelnemer aangepast
- Voorspellen van landen uit te schakelen indien er geen punten worden toegekend voor "Punten land als finalist" en "Punten voor land als finalist op juiste plaats". Dit om een eenvoudige pool mogelijk te maken.
- Invoer mogelijkheid van rekeningnummer bij aanmelden. Gebruiker moet dan akkoord gaan met een eenmalige afschrijving van het inleggeld. Na aanleiding van een test. Weet niet of iemand het ooit gaat gebruiken maar het zit er in.
bert
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 25 dec 2011, 10:11

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door bert »

Jeroen,

Kleinigheidje;
De link naar de vorige pagina bij de wedstrijden werkt niet, klopt dit?
henkjan85
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 21:33

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door henkjan85 »

Invoer van rekening nummer wordt zeker gebruikt ;)..

Wij zijn al online en ben benieuwd of het noodzakelijk is/aan te raden is om de 6.3 te gaan draaien aangezien ik wat dingetjes heb aangepast.


Groet HJ
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door Jeroen »

henkjan85 schreef:Invoer van rekening nummer wordt zeker gebruikt ;)..

Wij zijn al online en ben benieuwd of het noodzakelijk is/aan te raden is om de 6.3 te gaan draaien aangezien ik wat dingetjes heb aangepast.


Groet HJ
Zie bovenste bericht. Omdat er geen "echte fouten" zijn gevonden tot nu toe is het niet perse noodzakelijk om te upgraden. Aan de hand van de uiteindelijke "change log" kun je zelf bepalen of je een upgrade noodzakelijk vind.

Jeroen
henkjan85
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 21:33

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door henkjan85 »

Hoi Jeroen,

duidelijk verhaal inderdaad.
Is het mogelijk om in het changelog terug te zien welke pagina's zijn aangepast of is dat te veel werk?
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door Jeroen »

Aangezien er dit keer weer veel veranderd is in de code was het niet te doen om veranderingen per regel bij te houden. Misschien is het handiger dat je zelf je eigen weizigingen bijhoud.
Zal kijken of ik misschien in mijn versie beheer programma een soort van script kan draaien waarmee je letterlijk alle puntjes en komma's die zijn gewijzigd mee kan terugvinden.
LightSeven
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 12:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Versie 6.3 in aantocht

Bericht door LightSeven »

Jeroen schreef:Aangezien er dit keer weer veel veranderd is in de code was het niet te doen om veranderingen per regel bij te houden. Misschien is het handiger dat je zelf je eigen weizigingen bijhoud.
Zal kijken of ik misschien in mijn versie beheer programma een soort van script kan draaien waarmee je letterlijk alle puntjes en komma's die zijn gewijzigd mee kan terugvinden.

Download het bestandje WinMerge..

Dit is een vergelijkingstool die op Tekst controleert.

controleer een hele map (v6.2) en (v6.3) bijv en hij scant alle bestanden en geeft daar de wijzigingen of veranderingen worden dan in het rood/geel.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”