Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Installatie problemen / opmerkingen

Moderator: Jeroen

Plaats reactie
ketchup
Berichten: 5
Lid geworden op: za 07 jun 2008, 20:50

Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door ketchup »

Alweer een tijd geleden geinstaleerd en alles zag er goed uit dus heb deze versie niet meer geupdate omdat ik toch al niet zo handig ben met database en php. Maar nu heb ik de uitslagen ingevoerd maar hij berekenen doet hij niet. Ik heb nu echt een probleem geloof ik? Kan iemand mij helpen a.u.b
Gabbie

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door Gabbie »

ook ik zit met het zelfde probleem. Wie helpt me. Mijn collegas zeuren me helemaal gek.
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door Jeroen »

Weet niet meer de status van V1.6. Als je de mogelijkheid hebt, probeer dan als nog naar b.v. V1.8 te upgraden.

Jeroen
sjaak

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door sjaak »

Je kunt proberen ergens een set_time_limit toe te voegen (zie http://nl2.php.net/set_time_limit).

Maar na iedere wedstrijd gaat het langer duren omdat alle voorgaande wedstrijden ook weer doorgerekend worden, dus ik vrees het ergste voor je als we verder in het toernooi komen...

Edit: Je kan ook proberen om een .htaccess te gebruiken met

Code: Selecteer alles

php_value max_execution_time xxx
erin (met xxx het aantal seconden).

Ergens las ik dat

Code: Selecteer alles

php_value memory_limit 16M
ook kan helpen, dus ik stel voor ze beide te proberen.
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door Jeroen »

jwvbodegom schreef:Jeroen, zoals je weet heb ik bij ons bijna 1800 aanmeldingen. Daarvan hebben er zo'n 1350 ook daadwerkelijk een formulier ingevuld. Of dit er allemaal mee te maken heeft weet ik niet, maar ik krijg nu bij het berekenen van de punten de volgende foutmelding:
Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in C:\Xamp\xampplite\htdocs\admin\functions.php on line 136

Mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit opgelost wordt?
Open het bestand c:\xampp\apache\bin\php.ini. Zoek de regel: max_execution_time = 60 ; Maximum execution time of each script, in seconds.

Zet de tijd hoger na behoefte b.v. 180 seconden. Bij die 1300 deelnemers is PHP een heel tijdje bezig met berekenen..
Herstart appache in het xamp control panel.

Ook kan je het berekenen versnellen door de berekende punten tijdens het berekenen niet naar het scherm te schrijven.

In versie 2 of hoger is dit als volgt gedaan in de functie berekenen:
// Jeroen zet het aantal verdiende punten van gebruiker in voorspellings tabel.
if ($voorspelling_id_db < 35) { // Limiteer output berekende voorspellingen op scherm ivm performance
$voorspelling = $thuis_db . " - " . $uit_db;
$uitslag = $thuis_wed . " - " . $uit_wed;
print "<td>" . $voorspelling_id_db . "</td>";
print "<td>" . $user_db . "</td>";
print "<td>" . $voorspelling . "</td>";
print "<td>" . $rood_db . "</td>";
print "<td>" . $geel_db . "</td>";
print "<td>" . $uitslag . "</td>";
print "<td>" . $rood_wed . "</td>";
print "<td>" . $geel_wed . "</td>";
print "<td>" . $aantalpunten . "</td></tr>";
}

In jouw versie zit dit in admin/functions.php in de functie berekenen. Waarschijnlijk staat hier geen if ($voorspelling_id_db < 35)...

Heb 1.6 gevonden. Maak om het berekenen te vernellen de regels met print".... op regels 93 tot 98 commentaar (// aan het begin van de regel).

Laat even horen of het gelukt is...

Jeroen
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door Jeroen »

Even nog wat veranderingen in V1.7 tov van 1.6:

Versie 1.7:
Gebruikers namen kunnen nu ook spaties bevatten
Gebruikersnaam bij inloggen is nu hoofdletter onafhankelijk
Uitslagen met een nul in de uitslag werden niet berekend bij puntenberekening
In de Top100 kun je nu ook de voorspellingen van andere gebruikers zien (kan worden uitgezet in config.php.
De lijst gebruikers online is nu van de afgelopen 24 uur
Heb een nieuw css bestand gemaakt om de site wat meer kleur te geven. Tip, kijk voor kleuren op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTML-kleuren.
Het config bestand in de config directorie is uitgebreid! Neem dus oude instellingen over in dit nieuwe config bestand..

Met name "Uitslagen met een nul in de uitslag werden niet berekend bij puntenberekening" is belangrijk!

Heb als bijlage functions.php uit de admin directory van V1.7 toegevoegd. Als het goed is is dan het bereken probleem van 1.6 opgelost. Je hoeft niet je config.php te updaten.
Gabbie

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door Gabbie »

Hoi,

Ik zou gaan updaten naar v1.7 hiermee kun je met de zelfde db werken en hoef je dus niets te veranderen.
Alleen in de config file je inlog, db en smtp gegevens invullen en draaien maar.
Wanneer je nog wat mooier wilt zou je ook v1.8 kunnen gebruiken, echter hiervoor moet je de db wel aanpassen en dus een update uitvoeren van v1.7 naar v1.8 om het berekenen te laten werken moet je wel eerst even een punten berekening met v1.7 doen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Ik heb dit gisteravond allemaal uit gevogeld.

Groet,

Gabbie
Jeroen
Beheerder
Berichten: 1420
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 07:56

Re: Punten berekenen werkt niet V1.6 Help

Bericht door Jeroen »

Mooi, heb je geen foute punten telling ivm een nul in de uitslag of voorspelling?
Zoek de verschillen in functions.php van de admin directory met die van 1,7.

Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “Installatie”